Jabatan Amal Kelantan

Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan

  • Selamat Datang

    Image

    Terima kasih kerana telah mengunjungi blog Jabatan Amal Kelantan. Laman ini sedang dalam pembangunan. Segala komen & cadangan amat dialu-alukan.



  • Sumbangan Diperlukan

    Jabatan Amal Kelantan amat mengharapkan sumbangan kewangan dalam meneruskan gerak kerja dalam membantu masyarakat. Sumbangan tuan puan boleh disalurkan ke akaun Jabatan Amal Kelantan, No. Akaun Bank Islam (BIMB) : 03018010118457. Segala sumbangan yang diberikan diucapkan ribuan terima kasih.

  • Kiriman Terbaru

  • Sejarah

    Pada Satu hari dalam ini telah berlaku satu peperangan saudara dikenali dengan nama Perang Jamal (Perang Unta). Inilah peperangan saudara pertama dalam sejarah Islam.

  • Hadith Pilihan

    Usman bin Abi Ash r.a. bertanya; "Ya Rasulullah, aku sering diganggu syaitan dalam solat, sehingga bacaanku menjadi kacau kerananya. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Ya, yang demikian itu memang gangguan syaitan yang dinamakan Khinzab. Kerana itu apabila engkau diganggu, maka segeralah mohon perlindungan kepada Allah dari godaannya, sesudah itu meludah ke sebelah kirimua 3 kali!" Kata Usman; "Setelah aku lakukan yang demikian, maka dengan izin Allah godaan seperti itu hilang."

  • Fadilat Amal

    “Rasulullah s.a.w. pernah ditanya; Apakah amalan yang paling utama? Baginda bersabda; Beriman kepada Allah. Sahabat bertanya lagi: Kemudian apa? Rasulullah s.a.w. bersabda ; Jihad pada jalan Allah iaitu berjuang pada jalan Allah dan sahabat bertanya lagi: Kemudian apa? Rasulullah s.a.w. bersabda ; Haji Mabrur iaitu ibadat Haji yang diterima.”

  • Ikatan & Simpulan

HUBUNGI KAMI

Jabatan Amal Kelantan
Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan
Tingkat 1, Bangunan PAS,
Jalan Dato’ Pati,
15000 Kota Bharu, Kelantan

Tel : +609-7481131 / +609-7472732 Fax : +609-7472732
Hp : +6013-9420123 / +6012-9555657

E-mail : amalkelate@yahoo.com

7 Respons to “HUBUNGI KAMI”

  1. Haswadi Bin Nawi said

    Assalamualaikum!!!
    Saya Haswadi Bin Nawi dari Kg. Serdang Surau, Melor Kota Bharu Kelantan ingin bertanya di mana saya perlu membuat pinjaman bagi menampung yuran pendahuluan pengajian saya. Saya akan melanjutkan pelajaran di Politeknik Kok Lanas pada 7 Julai 2008. Saya amat mengharapkan bantuan kewangan. Saya berharap agar email saya ini akan di balas secepat mungkin… sekian, terima kasih.

  2. satu majlis penerangan rakyat d putik baru2 ni..(11.7.0
    Dengan petugas lebih 60 0rg dapat mengawal kesesakan serta kebebalan fanatik hadiran pada arahan petugas dapat di atasi dgn jayanya… cuma kelengkapan saya nampak tak kemas dari segi peralatan serta uniform keseragaman di kalangan petugas..cuma anggota unit amal pc nampak teratur sikit gerakerja…
    saya cadangkan masa akan datang patut di sediakan segala peralatan keselamatan yang sepatutnya …kerana saya nampak unit amal kelantan ada peningkatan gerakerja dari masa ke masa,
    cadangan ke 2 jabatan amal kelantan perlu adakan kursus2 bagi memantapkan lagi gerakerja..contohnya kawalan trafit,kawad(disiplin)dan sebagainya bagi menepati badan sukarelawan masa kini…jangan pula di tertawakan masyarakat unit amal hanya menumpang tuah …..

  3. dear brothers, ass-salamualakum
    i am homelass in the city of seattle (wa)our here police department doing crime aginest with me police do not have any evidence to i am doing stealling crime our here and i all so report to the police department same one assault me but police officer do not assist me and i all so contact to the law firm the do not assist me and i all so contact to the media all around the national no one want to take the responsibility about the crime,
    i am from india i all so contact to the my country media the do not take the responsibility about the crime
    i beleave behand the crime (us)government,
    i need your help, thank you
    note, i am in (us)since 1994

  4. pokku(putrajaya) said

    Assalamualaikum kpd pejuang2 islam…
    semoga segala yang telah dibuat oleh anta semua diberkati Allah s.w.t selalu…ana teingin jugak nak dftar dalam unit amal kelantan ni tapi disebabkan mencari rezeki sbg anak perantau…kecewa jugak rasonya..tapi sy doakan agar segala apa yang dibuat oleh unit amal negeri kelantan ini akan mendapat keberkatanNYA…boleh ko kalu ana nak mintok no phone ust.hafiz?lama benar tak jumpa dgan dio tu?dia pn tak berapa ingat dah kot ko ana tp takpe perjuange ust. hafiz sy ikuti selalu…anak2 perantau sentiasa menyokong setiap perjuangan anta(ust.hafiz)…ana minta maaf byok2 kpd ust.hafiz&thanks jugok sbb dulu ana pernah kijo dgan dia diDPPKK pasir tmbuh dulu…
    Selamat berjuuang untuk anta…
    kita mesti jumpa wlaupun anta/ana busy sekali pun….InsyaAllah.
    No. Phone Ust. Hafiz Musa ok????
    Tengku Azuan Tg Jaafar

  5. Perantau said

    bila nak update blog?

  6. bila nak update?

  7. salam ramadhan.. sila layari blog ini utk mendapatkan sampul duit raya aidilfitri istimewa (versi tok guru dan save palestin)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: