Jabatan Amal Kelantan

Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan

  • Selamat Datang

    Image

    Terima kasih kerana telah mengunjungi blog Jabatan Amal Kelantan. Laman ini sedang dalam pembangunan. Segala komen & cadangan amat dialu-alukan.



  • Sumbangan Diperlukan

    Jabatan Amal Kelantan amat mengharapkan sumbangan kewangan dalam meneruskan gerak kerja dalam membantu masyarakat. Sumbangan tuan puan boleh disalurkan ke akaun Jabatan Amal Kelantan, No. Akaun Bank Islam (BIMB) : 03018010118457. Segala sumbangan yang diberikan diucapkan ribuan terima kasih.

  • Kiriman Terbaru

  • Sejarah

    Pada Satu hari dalam ini telah berlaku satu peperangan saudara dikenali dengan nama Perang Jamal (Perang Unta). Inilah peperangan saudara pertama dalam sejarah Islam.

  • Hadith Pilihan

    Usman bin Abi Ash r.a. bertanya; "Ya Rasulullah, aku sering diganggu syaitan dalam solat, sehingga bacaanku menjadi kacau kerananya. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Ya, yang demikian itu memang gangguan syaitan yang dinamakan Khinzab. Kerana itu apabila engkau diganggu, maka segeralah mohon perlindungan kepada Allah dari godaannya, sesudah itu meludah ke sebelah kirimua 3 kali!" Kata Usman; "Setelah aku lakukan yang demikian, maka dengan izin Allah godaan seperti itu hilang."

  • Fadilat Amal

    “Rasulullah s.a.w. pernah ditanya; Apakah amalan yang paling utama? Baginda bersabda; Beriman kepada Allah. Sahabat bertanya lagi: Kemudian apa? Rasulullah s.a.w. bersabda ; Jihad pada jalan Allah iaitu berjuang pada jalan Allah dan sahabat bertanya lagi: Kemudian apa? Rasulullah s.a.w. bersabda ; Haji Mabrur iaitu ibadat Haji yang diterima.”

  • Ikatan & Simpulan

Jambori Amal Kelantan 2009

Posted by Jabatan Amal Kelantan di 20 April 2009

Advertisements

4 Respons to “Jambori Amal Kelantan 2009”

  1. ahli pas said

    salam kepda pengarah unit amal yang baru.guano gak sekat naik pengarah unit amal ni,ego bertambah tinggi,blog pun tak update.kalu tak ada masa nak update buang saja blog ni…jangan mare haaa…..

  2. muhammadhanif said

    Salam Perjuangan…

    Saya bagi ingin menyatakan, blog ini belum terupdate kerana belum dilantik lagi orang yang patut bertanggungjawab ke atas blog ini.

    Dari sudut ego, ana rasa itu hanya pandangan saudara yang tidak melihat secara teliti. Ana rasa sama jer sama ada semasa menjadi setiausaha mahupun semasa menjadi Pengarah.

    Bila jadi Pengarah, diminta pula sahabat untuk membantu dalam menaikkan nama Jabatan Amal Kelantan. Kalau ego dah tentu buat kerja sorang tanpa minta bantuan orang lain.

    Apapun tirima kasih atas pandangan dan teguran yang dibuat oleh saudara Ahli Pas.

  3. Adzeem said

    Salam.
    Iya kn.
    Kita mesti berusaha untuk kepentingan bersama bukannya “membunuh” antara satu sama lain.
    Bagi hamba betul juga kata saudara ,kot tak boleh nak up sikit pun.
    Sepatutnya kita mengetahui yang semua ini adalah untuk tontonan umum maka ia mesti la sentiasa up.
    Kalau tahu memang tak sempat nak buat sendiri bagi la tugas ini pada orang yang lebih memahami tentang laman ni.
    Setahu hamba tugas ini adalah setiausaha bukannya pengarah..ntah la pengurusan Jabatan Amal berlænan kot?? Daripada Jabatan læn..
    Sama-sama fikir la..untuk kebaikan kita bersama juga kan..
    Kalau orang komentar tu bermakna ada silap la kat mana tu?..
    Kata-kata iman kampungKu:
    Buang yang buruk abik yang baru..
    Keluar aje dari masjid..nk pakai la selipar..
    aik?? kat mana selepar aku?? Hairan !
    Berlalu la seorang anak daripada berbuatan ibubapanya sambil berkata buang yang buruk abik yang baru..katanya lagi kan selipar iman paling baru kat sini jadi orang abik la.
    Iman ini dengan egonya sangat marah kat budak ni..
    Budak ni cakap lagi kan iman juga suruh abik tadi kan..
    Tak salahkan..hehehe
    Gurau je lah..
    Buang yang negatif ambil yang positif..kan senang..ni tak asyik timbul sifat ego aje kita ni kan..Nauzubillah..ego hanya berhad untuk Allah aje..ingat jangan kita pula yang merampas ZatNya..
    Mari lah kita sama-sama fikirkan..
    Buat yang paling terbaik..
    Sekian..wassalam.

  4. Adzeem said

    Salam.
    Iya kn.
    Kita mesti berusaha untuk kepentingan bersama bukannya “membunuh” antara satu sama lain.
    Bagi hamba betul juga kata saudara ahli PAS,kot tak boleh nak update sikit pun.
    Sepatutnya kita mengetahui yang semua ini adalah untuk tontonan umum maka ia mesti la sentiasa update.
    Kalau tahu memang tak sempat nak buat sendiri bagi la tugas ini pada orang yang lebih memahami tentang laman ni.
    Setahu hamba tugas ini adalah setiausaha bukannya pengarah..ntah la pengurusan Jabatan Amal berlænan kot?? Daripada Jabatan læn..
    Sama-sama fikir la..untuk kebaikan kita bersama juga kan..
    Kalau orang komentar tu bermakna ada silap la kat mana tu?..
    Kata-kata iman kampungKu:
    Buang yang buruk abik yang baru..
    Keluar aje dari masjid..nk pakai la selipar..
    aik?? kat mana selepar aku?? Hairan !
    Berlalu la seorang anak daripada berbuatan ibubapanya sambil berkata buang yang buruk abik yang baru..katanya lagi kan selipar iman paling baru kat sini jadi orang abik la.
    Iman ini dengan egonya sangat marah kat budak ni..
    Budak ni cakap lagi kan iman juga suruh abik tadi kan..
    Tak salahkan..hehehe
    Gurau je lah..
    Ambil lah pengajaran daripada cerita ini..walaupun ada juga kelawakkannya..hehehe
    Buang yang negatif ambil yang positif..kan senang..ni tak asyik timbul sifat ego aje kita ni kan..Nauzubillah..ego hanya berhad untuk Allah aje..ingat jangan kita pula yang merampas ZatNya..
    Mari lah kita sama-sama fikirkan..
    Buat yang paling terbaik..
    Sekian..wassalam.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: